Ekonomi

Medya ve reklam yatırımları 2023’te yüzde 120 arttı

Reklamverenler Derneğinden (RVD) yapılan açıklamada, Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) ile RVD adına Deloitte tarafından hazırlanan “Türkiye 2023 yılı Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu”nun sonuçları paylaşıldı.

Rapora göre, 2023’te tahmini medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre yüzde 120 artarak 140 milyar 690 milyon lira olurken, medya yatırımları 119 milyar 110 milyon lira; yapım, baskı ve reklamveren hizmet bedeli gibi reklam yatırımları ise 21 milyar 580 milyon liraya ulaştı.

Geçen yıl yüzde 136,9 büyüyerek 86 milyar 500 milyon liralık hacme ulaşan dijital yatırımlar, toplamdan yüzde 72,6 pay aldı. Dijital yatırımlar içinde mobil cihazlardaki gösterimler; oyun konsollarında ve akıllı televizyonlarda internet bağlantısıyla yayınlanabilen video içerikler; sesli reklam, müzik ve podcast gibi çalışmalar öne çıktı.

TV reklam yatırımları 24,9 milyar lira oldu

Sosyal medyada tıklanma ve gösterim bazlı uygulamalara 39 milyar 524 milyon liralık, markaların kendi mesajlarını izleyicinin okuma/izleme akışını bölmeden paylaşılan native içeriklere ise 3 milyar 269 milyon liralık bütçe ayrıldı.

Televizyon reklamlarına ödenen tutar 2023’te bir önceki yıla göre yüzde 94,5 artarak 24,9 milyar liraya ulaştı. Televizyonda reklam süreleri yüzde 5,2, reklamveren sayısı ise yüzde 7,1 azaldı.

Yüzde 138,6 büyüyen açıkhava medya ve reklam yatırımları 5 milyar 8 milyon liraya ulaştı. Radyo reklamları ise yüzde 101,9 artışla 1 milyar 623 milyon lira oldu.

Gazeteyi en çok finans sektörü tercih etti

Toplam 792 milyon liralık medya yatırımı gerçekleştirilen basın mecrası 2023’te yüzde 42,5 büyüdü. Gazeteye yatırım yapan reklamveren sayısında yüzde 16,5, reklam süresinde ise yüzde 5,6 düşüş gözlenirken, gazete reklamlarını en fazla finans, perakendecilik ve inşaat ev dekorasyon sektörü kullandı.

Sinema reklamları yüzde 65,6 büyüyerek 183 milyar 320 milyon lira olurken, bu alandaki reklamveren sayısı yüzde 28,3 arttı.

Türkiye dünya ortalamasının üzerinde büyüyor

Rapora göre, geçen yıl yüzde 5,2’lik artışla dünya genelinde 874 milyar dolara ulaşan toplam medya yatırımlarının 2024’te 916 milyar dolara yükselmesi bekleniyor.

Küresel medya yatırımlarının içinde en çok arttığı ülkeler arasında Türkiye, Hindistan, Meksika ve Endonezya bulunuyor.

haberhekimhan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
lüks eskort istanbul
istanbul lüks escort
istanbul eskort rehberi
profesyonel escort istanbul
istanbul eskort rehberi
escort adalar
arnavutköy profesyonel eskort
ataşehir escort bayan
avcılar escort
bağcılar profesyonel eskort
profesyonel escort bahçelievler
bakırköy escort bayan
profesyonel escort başakşehir
bayrampaşa eskort ajansı
lüks escort beşiktaş
profesyonel escort beykoz
beylikdüzü elit escort
beyoğlu lüks escort
büyükçekmece vip escort
escort bayan çatalca
güvenilir çekmeköy escort
esenler elit escort
vip eskort esenyurt
eyüp elit eskort
en iyi escort fatih
gaziosmanpaşa gecelik escort
güngören eskort ajansı
kadıköy escort bayan
kağıthane gecelik escort
kartal gecelik escort
lüks escort küçükçekmece
profesyonel maltepe escort
escort pendik
sancaktepe eskort bayan
sarıyer eskort bayan
şile eskort rehberi
silivri escort
şişli escort hizmetleri
sultanbeyli eskort siteleri
sultangazi profesyonel eskort
tuzla eskort rehberi
ümraniye eskort bayan
vip eskort üsküdar
zeytinburnu eskort rehberi
istanbul escort bayan
istanbul elit escort